RPG@UG: Forum Gier Fabularnych Uniwersytetu Gdañskiego

RPG => Mouse Guard => W±tek zaczêty przez: Micha³ Kwiecieñ 20, 2011, 19:46:03



Tytu³: Zasady
Wiadomo¶æ wys³ana przez: Micha³ Kwiecieñ 20, 2011, 19:46:03
To taki w±tek do wyja¶niania zasad. Zadajcie tu pytania dotycz±ce zasad - tych które wysz³y na sesji i innych, do których macie w±tpliwo¶ci. Ja bêdê uzupe³nia³ tê wiadomo¶æ ostatecznymi wersjami regu³. Je¿eli kto¶ chce pomóc to http://www.burningwheel.org/forum/forumdisplay.php?41-Mouse-Guard-RPG jest ¶wietnym zasobem.

Leczenie Injured/Sick

Znalezione na forum Mouse Guarda (http://www.burningwheel.org/forum/showthread.php?9900-Injury-Sickness-and-harsh-healing):

"""
You get one chance to make the Health test to recover from an Injury. If you fail that, your only recourse is a healer. If the healer can't help you, you lose a die from a stat or skill. Or if there's no healer, you really suck it up and take the -1D penalty.
"""

Teraz jak czytam regu³y to rzeczywi¶cie tak to trzeba traktowaæ. Czyli albo mysz sama przezwyciê¿y chorobê/ranê, albo pomo¿e jej healer albo bêdzie to z ni± do koñca jej mysiego ¿ycia pod postaci± obni¿onej o jeden umiejêtno¶ci.

Leczenie Injured/Sick przez Healera poza normaln± kolejno¶ci± zdejmowania conditions

Czy z pomoc± Healera czy bez conditions trzeba zdejmowaæ w kolejno¶ci: http://www.burningwheel.org/forum/showthread.php?10767-Healer-treating-a-mouse-with-other-conditions

Konflikty wielodru¿ynowe

Poszpera³em trochê w tych konfliktach i trzy rzeczy wysz³y:
1. ka¿da dru¿yna powinna wybieraæ akcje w sekrecie
2. cel mo¿na wybraæ *po* odkryciu akcji (i dla ka¿dej akcji cel mo¿e byæ inny)
3. ka¿da dru¿yna robi rzut zale¿nie od swojej akcji i potem porównuje siê je parami zaleznie kto z kim siê zaatakowa³. czyli je¿eli kuna mia³a feint, dru¿yna A mia³a defence, dru¿yna B attack i kuna wybierze atak na dru¿ynê A to kuna wykonuje rzut i dru¿yna B wykonuje rzut i porównujemy (dru¿yna A nie testuje, bo ma defence, które nie dzia³a przeciwko feint). czyli niejako, mimo ¿e dru¿yna kun jest jedna to mo¿e oddzia³ywaæ/wspó³zawodniczyæ z obiema dru¿ynami przeciwnika

W tym w±tku jest to lepiej wyja¶nione: http://www.burningwheel.org/forum/showthread.php?7710-Multiple-teams-vs-multiple-teams-Who-attacks-who&p=77335#post77335 Trzeba siê dobrze wczytaæ w przyk³ady.

Cechy przedmiotów robionych przy pomocy Armorera

Cechy to nie to samo co konkretne przedmioty http://www.burningwheel.org/forum/showthread.php?10301-Question-on-the-Armorer-skill

When you make a "Hooked" weapon, you aren't making a hook and line, so you do not get the unwieldy trait.

Mo¿na wiêc zrobiæ lepsze wersje standardowych broni, np. co¶ co ma "Hooked" a nie ma "Unwieldy".

Co testuje siê gdy nie ma siê umiejêtno¶ci w rzucie na Disposition

Za http://www.burningwheel.org/forum/showthread.php?8307-Conflict-Questions :

Use the Beginner's Luck rules.

Umiejêtno¶æ obni¿ona do zera

Jak czytam jeszcze raz zasadê "Rating 0" w kontek¶cie (wy¿ej opisany jest Injured i Sick) to wychodzi, ¿e dotyczy ona nie tylko umiejêtno¶ci na poziomie zero, ale te¿ tymczasowego obni¿enia poziomu przez bycie rannym/chorym.

If an ability or skill rating is reduced to 0 by being Injured or Sick, you cannot test that ability while you suffer that condition. You cannot get benefit from teamwork, you cannot help yourself and you cannot spend persona points on that skill or ability.

Oznacza to, ¿e bêd±c rannym i chorym nie mo¿na testowaæ ¿adnej umiejêtno¶ci na poziomie 2 i ni¿szym. Co ciekawe, dotyczy to te¿ abilities i Beginner's Luck:

If an ability is at zero due to Injury or Sickness, you cannot test it using Beginner’s Luck at this time. You must use your Nature until you’ve recovered.

Pomoc z wise'ów i geara

Czytam jeszcze raz o pomocy (strony 92 i 93) i wychodzi na to, ¿e mo¿na sobie pomóc tylko jednym wisem w te¶cie:

Wises are knowledge skills. When testing a regular skill, you may call on one of your wises to help. If the GM agrees that the wise is appropriate to the situation, you may add +1D to your skill test.

Podobnie mo¿na interpretowaæ zasadê dotycz±c± gearów:

If a character has a piece of gear that’s appropriate to a particular obstacle—a map, a sword, a bit of damning evidence—the GM may grant the character a +1D advantage to overcome the obstacle. Add the extra die to the ability or skill rating and roll all of the dice together.

Liczba pojedyncza i sama konstrukcja zdania wskazuje, ¿e mowa o pojedynczym bonusie. Wynika³oby z tego, ¿e w jednym te¶cie mo¿na sobie pomóc jednym wisem i jednym gearem. Wyj±tkiem s± konflikty, gdzie gear ma specjalne zasady.

Niestety ta interpretacja jest te¿ spójna z pomocami, które mo¿na znale¼æ na koñcu strony: http://www.burningwheel.org/wiki/index.php?title=Mouse_Guard ale nam gdzie¶ po drodze to zniknê³o i zdarza³o siê dodawaæ wiele +1D za kilka gearów albo wiseów.


Tytu³: Odp: Zasady
Wiadomo¶æ wys³ana przez: shg Kwiecieñ 30, 2012, 21:53:51
Lepiej to sobie przypomnieæ ;)

Zapomnieli¶my kompletnie o tym, ¿e gdy w walce s± 2 versusy albo 2 independenty, to trzeba sobie pomagaæ, a nie dzia³aæ osobno. Ewidentnie za dobrze nam sz³o na sesji :|

Ehh... Porucznik Sue, jako dru¿ynowy taktyk, musi to sobie rozrysowaæ. W koñcu do tej pory dzia³a³ z wyszkolonymi jednostkami specjalnymi, a nie jakimi¶ nieopierzonymi pó³cywilami, którzy nawet rozkazów nie wykonuj± :P


Tytu³: Odp: Zasady
Wiadomo¶æ wys³ana przez: Micha³ Maj 27, 2012, 12:14:10
Na ostatniej sesji Szymon szuka³e¶ o leczeniu poza kolejno¶ci±, wy¿ej jest to wyra¼nie napisane: "Czy z pomoc± Healera czy bez conditions trzeba zdejmowaæ w kolejno¶ci." Pamiêæ mnie tym razem nie pomyli³a. ;)

Doda³em dwa nowe wyja¶nienia zasad do g³ównego posta, comments welcome. :)


Tytu³: Odp: Zasady
Wiadomo¶æ wys³ana przez: shg Maj 28, 2012, 09:29:36
Chyba jednak Ciê pamiêæ myli³a, bo odpowiedzi w po¶cie nie ma. Jest tylko link.
Tak jak mówi³em na sesji, w co nie wierzy³e¶ :)

Co do dodanego info o 1 ko¶ci z gear i 1 z wise:
No có¿... przyznam, ¿e widzia³em te zasady. Ale uzna³em, ¿e s± one dla ludzi bez wyobra¼ni!  ;D
Z drugiej strony, jest to wielka ulga nie byæ zmuszonym do wymy¶lania absurdów, ¿eby zbieraæ na trudny rzut. Wiêcej checków i faili dla nas! ;)


Tytu³: Odp: Zasady
Wiadomo¶æ wys³ana przez: Micha³ Maj 28, 2012, 13:33:19
Chyba jednak Ciê pamiêæ myli³a, bo odpowiedzi w po¶cie nie ma. Jest tylko link.
Tak jak mówi³em na sesji, w co nie wierzy³e¶ :)

Przecie¿ nawet zacytowa³em: "Czy z pomoc± Healera czy bez conditions trzeba zdejmowaæ w kolejno¶ci." Mo¿e tam brakuje przecinka? "Czy z pomoc± Healera czy bez, conditions trzeba zdejmowaæ w kolejno¶ci." Tak czy inaczej forma zdania jednoznacznie sugeruje zdanie oznajmuj±ce i jako takie je zapisa³em.


Tytu³: Odp: Zasady
Wiadomo¶æ wys³ana przez: shg Maj 28, 2012, 13:56:41
Hehehe niezbyt jednoznacznie. Ja dwukrotnie to przeczyta³em jako pytanie (zwykle w³a¶nie takie s± zdania zaczynaj±ce siê na "czy")  :D

Wydaje mi siê, ¿e przecinek powinien byæ te¿ przed powtórzonym "czy". Interpunkcja jest wa¿na :P
Czyli:
"Czy z pomoc± Healera, czy bez, conditions trzeba zdejmowaæ w kolejno¶ci."

Ja to przeczyta³em:
"Czy z pomoc± Healera conditions trzeba zdejmowaæ w kolejno¶ci?"

No zjad³em trochê, i co z tego? :P


Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

trzywahaty conworlder zmiany-2tia maro my-wery-world