Tytu³: Sesja 16 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Micha³ Marzec 30, 2012, 20:05:57 Zak³adam, ¿e wszystkim pasuje sesja w ¶rodê o 17 na UG. :)
Czyta³em sobie ostatnio "Fiasco Companion" i zwróci³ tam moj± uwagê przepis, który sprowadza siê do nastêpuj±cego równania: Czego postaæ chce + Dlaczego tego nie mo¿e mieæ = Konflikt Rzecz zwróci³a moj± uwagê, bo po g³owie chodzi mi te¿ ostatnio taki problem, zwi±zany bezpo¶rednio z Dresden Files. Postaci w DF tworzy siê w grupie, do tego maj± one ze sob± po³±czenia, choæ te znowu nie s± zbyt silne. Jednak nawet po³±czone ze sob± postaci maj± ró¿ne motywacje i cele, czasami wrêcz sprzeczne ze sob±. I tu dochodzimy do sedna problemu: co zrobiæ, by w wiêkszo¶ci scen by³y obecne wszystkie postaci? Czasami mam bowiem wra¿enie, ¿e za du¿o jest scen "indywidualnych", w których wystêpuje tylko jedna postaæ. Tnê te sceny jak mogê (wszystko trochê w stylu Fiasco), ale nie mogê siê oprzeæ wra¿eniu, ¿e nie tak DF powinno wygl±daæ. Wychodzê tutaj z za³o¿enia, ¿e sceny, w których jest wiêcej jak jedna postaæ s± z za³o¿enia ciekawsze. Mo¿e siê mylê i nie przeszkadza Wam czekanie na swoj± kolei i nie czujecie, ¿e takie rozdzielenie ma negatywny wp³yw na opowie¶æ? A wracaj±c do równania podanego wcze¶niej... My¶lê, ¿e mechanizmy w DF takie jak Deklaracje, Invoke for Effect, czy Self-Compele pozwalaj± przenie¶æ ciê¿ar pytania "Czego postaæ chce" na graczy, MG zostawiaj±c skupienie siê na "Dlaczego tego nie mo¿e dostaæ". Jako MG staram siê trafiæ w Wasze zainteresowania, ale muszê przyznaæ, ¿e nie jest to ³atwe, gdy w dru¿ynie jest mag, wampir i ¶miertelnik, pierwszy ¿±dny wiedzy, drugi ¿±dny sprawiedliwo¶ci, a trzeci ¿±dny sam ju¿ nie wiem do koñca czego. ;) Zak³adam tu znowu, ¿e DF mia³o byæ grywalne z tak ró¿norodnymi postaciami. Mo¿e brakuje tego spoiwa, o którym wspomina podrêcznik? "But there are those who stand against the rising tide of shadow." (strona 11) czy ca³y akapit dotycz±cy tworzenia postaci: "Remember: when choosing your high concept and trouble, it’s critical to determine why your character does what he does; his trouble should be a prime driver of that why. PCs in The Dresden Files RPG are exceptional. They could very easily find success in less exciting situations than those that come their way in play. You must figure out why your character is going to keep getting involved in these more dangerous things. If you don’t, the GM is under no obligation to go out of her way to make the game work for you—she’ll be too busy with other players who made characters that have a reason to participate." Postaciom w DF naprawdê zale¿y, a przez to ¿e s± w mniejszo¶ci, tworz± grupy. Zastanawia mnie czy zadzia³a³oby co¶ takiego: w trakcie sesji Wy zadajecie sobie pytanie "dlaczego mojej postaci ma zale¿eæ na tym co siê dzieje?" albo "czego chce co jest zwi±zane z tym, co siê dzieje?" i odpowiadacie na nie stosuj±c Deklaracjê, Invoke czy Compel. Ja robiê podobnie, tylko odpowiadam na inne pytanie: "dlaczego nie mo¿ecie tego mieæ" albo "dlaczego to bêdzie trudne". My¶licie, ¿e takie roz³o¿enie obowi±zków na sesji ma sens i mog³oby siê u nas sprawdziæ? I absolutnie nie przyjmijcie tego postu jako narzekania, elementy tego o czym piszê pojawiaj± siê na naszych sesjach, na ka¿dej sesji jest z tym coraz lepiej. Interesuje mnie jednak, czy stoi za tym wszystkim jaka¶ jasna zasada, która u³atwi³aby nam grê. St±d te¿ mój przyd³ugi post. Dajcie znaæ co o tym my¶licie. Tytu³: Odp: Sesja 16 Wiadomo¶æ wys³ana przez: TensaiOni Marzec 31, 2012, 14:08:30 Jako, ¿e te wszystkie nowe zasady compelowania itp. dzia³aj± bardzo dobrze, to by³bym za proponowan± zmian±.
Jeszcze odno¶nie "po³±czenia" miêdzy postaciami, to z Erwinem i Danielem jeszcze za du¿ego problemu niema (chocia¿ mo¿e ³atwiej co¶ znale¼æ na "Daniel pomaga Erwinowi" ni¿ w drug± stronê), ale Julian generalnie b³±ka siê po ¶wiecie, nie wiedzieæ za bardzo czego chce (albo przynajmniej takie odnoszê wra¿enie). Tytu³: Odp: Sesja 16 Wiadomo¶æ wys³ana przez: shg Kwiecieñ 02, 2012, 12:49:14 ¦roda mo¿e mi nie pasowaæ bo siê trochê przeziêbi³em. Nie wiem czy wydobrzejê do tego czasu.
Najwy¿ej zagracie beze mnie - Daniel mo¿e przechodziæ przyspieszony kurs polityki (dowie siê m. in., ¿e nie wypada wychodziæ w pi¿amie na ulicê, nieistotne w jak ³adnej pi¿amie) Co do zasad/zmian... ugh, póki co nie mam si³ siê do tego odnie¶æ. Tyle co widzê, to, ¿e ma to sens. Tytu³: Odp: Sesja 16 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Micha³ Kwiecieñ 02, 2012, 19:16:52 Oj oj, to kuruj siê! Ja móg³bym prze³o¿yæ sesjê tylko na czwartek, bo w pi±tek wyje¿d¿am i mnie nie ma ca³y weekend. Jeden dzieñ pewnie nie robi Ci ró¿nicy.
Jak bêd± trzy osoby to zagramy, chocia¿ zastanawiam siê czy nie zwiêkszyæ naszego rostera do 5 osób. Chocia¿ grupa 4-osobowa to dla mnie ilo¶æ idealna, ale gdy kto¶ odpada to robi siê trochê pusto. Za/przeciw? Tytu³: Odp: Sesja 16 Wiadomo¶æ wys³ana przez: shg Kwiecieñ 02, 2012, 21:51:42 Nie przek³adajmy na czwartek, bo wtedy mam inne "zawieszone" spotkanie. Dla mnie to albo ¶roda, albo nic :) Ale jestem dobrej my¶li.
Powiêkszenie gangu? Hmmm... pewnie, byle o dziewczynê :D Przyda³aby siê jaka¶ dywersyfikacja p³ciowa... Tytu³: Odp: Sesja 16 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Micha³ Kwiecieñ 03, 2012, 16:46:09 Rozmawia³em z Kamil± i napisa³a mi, ¿e mog³aby zagraæ z nami dwie sesje: 16 i 23 kwietnia. To s± poniedzia³ki. Za/przeciw?
Tytu³: Odp: Sesja 16 Wiadomo¶æ wys³ana przez: shg Kwiecieñ 03, 2012, 17:15:20 Oczywi¶cie za!
A jutro raczej bêdê na sesji. Tytu³: Odp: Sesja 16 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Micha³ Kwiecieñ 03, 2012, 20:07:16 Oczywi¶cie za! A jutro raczej bêdê na sesji. (http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/17763663.jpg) |