Wydaje mi siê, ¿e ostania sesja wcale nie by³a taka z³a. Z mojej strony, przynajmniej. A mimo to... by³o niemrawo. Ma³o ognia, ma³o werwy. Zmêczenie materia³u. Potrzebujemy tchnienia Nowego. Kilkusesyjnej odsapki przed ci±giem dalszym kampanii Ordo Gryphi.
Jak?- Tak jak pierwszy side quest
whtmnk-a. Nie wiêcej ni¿
3-4 sesji. Góra 5.
- Postaci
po 3 rozwiniêciach, na 4 profesji, z po³ow± wykupionych rozwiniêæ i umiejêtno¶æ/zdolno¶ci. To je¿eli chcecie spróbowaæ gry na trochê wy¿szym "levelu". (W sumie – w
WFRP nie wystêpuje zjawisko “przepaków”, wiêc nie cieszcie siê z perspektywy bycia niewiadomo-jakimi-pakersonami.
To w koñcu low fantasy, nie?
).
- Postaci "dobre", tj. z
"jasnej strocy mocy", niechaotyczne. (A przynajmniej: nie otwarcie prze¿arte Chaosem, czyli nie grupa wojów Chaosu czy skavenów; chocia¿ da siê i tak, je¿eli by¶cie siê uparli).
Gdzie?Czy wspomina³em ju¿, ¿e ¦wiat
Warhammera jest ogromny i równie bogaty?
I choæ zdecydowali¶my siê na lokacjê (patrz
Side Quest "Prawo pogranicza" - wprowadzenie w tym dziale), poni¿szy tekst to sugestie. Mo¿e przydadz± siê pó¼niej. Bo w sumie – idea „odsapki” to zacna idea. Mo¿na czê¶ciej robiæ skoki w bok od d³ugiej kampanii.
<Jovaen lubi to>Czy
Stary ¦wiat ma przed wami jakie¶ tajemnice?
Imperium - faktycznie, jest mocno sztampowe (99% firmowego... wszystkiego rozgrywa siê w Imperium) i znacie je ca³kiem nie¼le. Jednak zwróci³bym uwagê na dwa miejsca.
Mordheim. Miasto-ruina, na prze³omie 1999/2000 K.I. obrócona w perzynê przez spaczeniowy meteoryt, od tamtego czasu nawiedzane przez bandy poszukiwaczy spaczenia z ca³ego ¶wiata. Do dzi¶ nieodbudowane, do dzi¶ krwawi±ca rana w materii Imperium. Mo¿na zagraæ przed zag³ad±! Albo do¶wiadczyæ realiów
Warhammera w klimatach i¶cie post-apokaliptycznych; choæ panuje tu bezprawie, anarchia i rz±dy silnej rêki (dyktat gangów przeró¿nej - chaotycznej i wprost przeciwnie - proweniencji), to jednak "¿ycie" jako¶ siê tu organizuje...
Sylvania. Nominalnie czê¶æ Imperium, a faktycznie... Có¿, w Cesarstwie pan na zamku bêd±cy kultyst± Chaosu / mutantem / wampirem to nie jest nic niespotykanego, choæ inkwizycja dzia³a jak mo¿e, ¿eby temu zaradziæ... Jednak w Sylvanii na ka¿dym zamku siedzi ród wampirów! To kraina od przesz³o 500 lat we w³adzy wampirzych ksi±¿±t, biedna, uciemiê¿ona, której ch³opstwo prezentuje (o dziwo) jeszcze ni¿szy standard ni¿ w Imperium. Ma³e, zbudowane z lepianek wioski, pe³ne zawszonych, zabobonnych tubylców, ukryte w g³êbinach bezlistnych lasów, osaczone przez wilki i inne... mroczniejsze potwory. A i chodz±ce trupy nikogo tu nie dziwi±. Co powiecie na przygodê w klimatach
Drakula /
Van Helsing /
Vampire Hunter D /
Hellsing - ¿eby wymieniæ kilka bardziej znanych tytu³ów?
Dalej na pó³noc?
Pad³ pomys³ kampanii "wikiñskiej" w dzikiej, surowej
Norsce...
Ze swojej strony zwracam te¿ uwagê na wyspê
Albion - miejsce bodaj jeszcze bardziej dzikie i niezbadane, prawdziwy spowity mg³± ¶wiat zagubionych w czasie "Celtów", okrutny i piêkny.
Kislev? Swojskie klimaty
Trylogii, zimna i okrutna kraina stepów i mrocznych lasów, okrutne rz±dy carów, sta³e zagro¿enie ze strony Chaosu...
A mo¿e na po³udnie?
Tilea i
Estalia s± bardzo s³oneczne i ciep³e...
Z Estalii da siê wyruszyæ na zachód, za Wielki Ocean. To
Nowy ¦wiat, to
Lustria – niesamowita, magiczna kraina, pe³na tajemnic, przygód i niebezpieczeñstw.
Tam te¿ w³a¶nie zagramy.Odno¶nie innych miejsc na mapie – a tych jest wiele – uczyniê update tego w±tku w stosownym czasie. Na razie mo¿ecie sprawdziæ lokacje na Wikipedii, lub Lexicanum.com, je¿eli co¶ was nurtuje, lub te¿ zapytaæ mnie, czy te¿ po prostu pisaæ swoje pytania/uwagi/propozycje w tym temacie.