To taki w±tek do wyja¶niania zasad. Zadajcie tu pytania dotycz±ce zasad - tych które wysz³y na sesji i innych, do których macie w±tpliwo¶ci. Ja bêdê uzupe³nia³ tê wiadomo¶æ ostatecznymi wersjami regu³. Je¿eli kto¶ chce pomóc to http://www.burningwheel.org/forum/forumdisplay.php?41-Mouse-Guard-RPG jest ¶wietnym zasobem.Leczenie Injured/SickZnalezione na forum Mouse Guarda (
http://www.burningwheel.org/forum/showthread.php?9900-Injury-Sickness-and-harsh-healing):
"""
You get one chance to make the Health test to recover from an Injury. If you fail that, your only recourse is a healer. If the healer can't help you, you lose a die from a stat or skill. Or if there's no healer, you really suck it up and take the -1D penalty.
"""
Teraz jak czytam regu³y to rzeczywi¶cie tak to trzeba traktowaæ. Czyli albo mysz sama przezwyciê¿y chorobê/ranê, albo pomo¿e jej healer albo bêdzie to z ni± do koñca jej mysiego ¿ycia pod postaci± obni¿onej o jeden umiejêtno¶ci.
Leczenie Injured/Sick przez Healera poza normaln± kolejno¶ci± zdejmowania conditionsCzy z pomoc± Healera czy bez conditions trzeba zdejmowaæ w kolejno¶ci:
http://www.burningwheel.org/forum/showthread.php?10767-Healer-treating-a-mouse-with-other-conditionsKonflikty wielodru¿ynowePoszpera³em trochê w tych konfliktach i trzy rzeczy wysz³y:
1. ka¿da dru¿yna powinna wybieraæ akcje w sekrecie
2. cel mo¿na wybraæ *po* odkryciu akcji (i dla ka¿dej akcji cel mo¿e byæ inny)
3. ka¿da dru¿yna robi rzut zale¿nie od swojej akcji i potem porównuje siê je parami zaleznie kto z kim siê zaatakowa³. czyli je¿eli kuna mia³a feint, dru¿yna A mia³a defence, dru¿yna B attack i kuna wybierze atak na dru¿ynê A to kuna wykonuje rzut i dru¿yna B wykonuje rzut i porównujemy (dru¿yna A nie testuje, bo ma defence, które nie dzia³a przeciwko feint). czyli niejako, mimo ¿e dru¿yna kun jest jedna to mo¿e oddzia³ywaæ/wspó³zawodniczyæ z obiema dru¿ynami przeciwnika
W tym w±tku jest to lepiej wyja¶nione:
http://www.burningwheel.org/forum/showthread.php?7710-Multiple-teams-vs-multiple-teams-Who-attacks-who&p=77335#post77335 Trzeba siê dobrze wczytaæ w przyk³ady.
Cechy przedmiotów robionych przy pomocy ArmoreraCechy to nie to samo co konkretne przedmioty
http://www.burningwheel.org/forum/showthread.php?10301-Question-on-the-Armorer-skillWhen you make a "Hooked" weapon, you aren't making a hook and line, so you do not get the unwieldy trait.Mo¿na wiêc zrobiæ lepsze wersje standardowych broni, np. co¶ co ma "Hooked" a nie ma "Unwieldy".
Co testuje siê gdy nie ma siê umiejêtno¶ci w rzucie na DispositionZa
http://www.burningwheel.org/forum/showthread.php?8307-Conflict-Questions :
Use the Beginner's Luck rules.Umiejêtno¶æ obni¿ona do zeraJak czytam jeszcze raz zasadê "Rating 0" w kontek¶cie (wy¿ej opisany jest Injured i Sick) to wychodzi, ¿e dotyczy ona nie tylko umiejêtno¶ci na poziomie zero, ale te¿ tymczasowego obni¿enia poziomu przez bycie rannym/chorym.
If an ability or skill rating is reduced to 0 by being Injured or Sick, you cannot test that ability while you suffer that condition. You cannot get benefit from teamwork, you cannot help yourself and you cannot spend persona points on that skill or ability.Oznacza to, ¿e bêd±c rannym i chorym nie mo¿na testowaæ ¿adnej umiejêtno¶ci na poziomie 2 i ni¿szym. Co ciekawe, dotyczy to te¿ abilities i Beginner's Luck:
If an ability is at zero due to Injury or Sickness, you cannot test it using Beginner’s Luck at this time. You must use your Nature until you’ve recovered.Pomoc z wise'ów i gearaCzytam jeszcze raz o pomocy (strony 92 i 93) i wychodzi na to, ¿e mo¿na sobie pomóc tylko jednym wisem w te¶cie:
Wises are knowledge skills. When testing a regular skill, you may call on one of your wises to help. If the GM agrees that the wise is appropriate to the situation, you may add +1D to your skill test.Podobnie mo¿na interpretowaæ zasadê dotycz±c± gearów:
If a character has a piece of gear that’s appropriate to a particular obstacle—a map, a sword, a bit of damning evidence—the GM may grant the character a +1D advantage to overcome the obstacle. Add the extra die to the ability or skill rating and roll all of the dice together.Liczba pojedyncza i sama konstrukcja zdania wskazuje, ¿e mowa o pojedynczym bonusie. Wynika³oby z tego, ¿e w jednym te¶cie mo¿na sobie pomóc jednym wisem i jednym gearem. Wyj±tkiem s± konflikty, gdzie gear ma specjalne zasady.
Niestety ta interpretacja jest te¿ spójna z pomocami, które mo¿na znale¼æ na koñcu strony:
http://www.burningwheel.org/wiki/index.php?title=Mouse_Guard ale nam gdzie¶ po drodze to zniknê³o i zdarza³o siê dodawaæ wiele +1D za kilka gearów albo wiseów.