... Czyli wasz "ulubiony" mieszkaniec wioski AhornhĂźgel.

Pocz¹tkowo mia³y byÌ tylko czymœ w rodzaju NPC-a, jednak z¿y³em siê z nim, no i doczeka³ siê swojej karty postaci. Wrzucam j¹ tutaj - oczywiœcie nie dowiecie siê z niej wiele wiêcej o Viktusie ni¿ ju¿ wiecie, ale uwa¿ny czytelnik mo¿e znaleŸÌ parê wskazówek... Ale cicho sza - to tajemnica - a tymczasem zapraszam do lektury i do komentowania.
* * *Viktus van ZeydRasa: czÂłowiek • marienburczyk
Obecna profesja: kapÂłan
Poprzednie profesje: akolita
ÂŁÂączne (aktualne) Punkty DoÂświadczenia: 1,000 (0)
PÂłeĂŚ: mĂŞÂżczyzna
Wiek: 28 lat
Miejsce urodzenia: Freistadt Marienburg, JaÂłowa Kraina
Znak gwiezdny: Sznur Limnera, znak dokÂładnoÂści (urodzony póŸnÂą zimÂą – 29. Nachexen)
Religia: Händrich, bóg kupców i handlu (znany w Marienburgu jako Handrijk lub Haendryk)
RodzeĂąstwo: mÂłodsza siostra (Geertruida), mÂłodszy brat (Nicolaas), starszy brat (Huybrecht)
Waga: 70 kg
Wzrost: 1.71 m
Aparycja: Viktus ma przystojnÂą twarz o regularnych rysach, na ktĂłrej zawsze goÂści ujmujÂący uÂśmiech. SpoglÂąda na Âświat b³êkitnymi oczyma. Nosi ciemnobrÂązowe dÂługie do ramion falujÂące wÂłosy i zadbanÂą czarniawÂą brĂłdkĂŞ w estalijskim stylu. Blada cera, Âśrednia budowa ciaÂła. Viktus ubiera siĂŞ jak na typowego marienburczyka przystaÂło – nosi strĂłj bogatego mieszczanina (dublet, bufiaste rĂŞkawy i nogawki, obcisÂłe poĂączochy) w barwach biaÂło-b³êkitno-czerwonych, szerokoskrzydÂły czarny kapelusz i szkarÂłatnÂą pelerynĂŞ. Jest to zarazem jego „roboczy” strĂłj kapÂłana, choĂŚ w ÂświÂątyni ma teÂż ceremonialne szaty, za ktĂłrymi jednak nie przepada. Na szyi zawsze nosi zÂłoty dysk – symbol swojej posÂługi kapÂłaĂąskiej. Nie rozstaje siĂŞ takÂże z koœÌmi do gry i ukochanym rapierem (ma do niego stosunek emocjonalny) – zawsze ma je przytroczone do pasa.
Charakter: zawsze spokojny, zawsze uprzejmy, Viktus jest krynicÂą radoÂści, tolerancji i zdrowego optymizmu, niczym wiecznie syty nizioÂłek. Prawie nic nie jest w stanie wyprowadziĂŚ go z rĂłwnowagi (lub przynajmniej takie sprawia wraÂżenie) i dla kaÂżdego ma jak¹œ dobrÂą poradĂŞ lub ciepÂłe sÂłowo, dziĂŞki czemu Âłatwo zjednuje sobie ludzi. Wprost tryska energiÂą. CzĂŞsto ponosi go elokwencja – posiada bardzo kwiecistÂą wymowĂŞ, co na dÂłuÂższÂą metĂŞ moÂże byĂŚ dla sÂłuchaczy irytujÂące.
Znaki szczegĂłlne: blada cera, wystajÂące zĂŞby
Choroby umysÂłu: brak (choĂŚ bywa podejrzewany o uzaleÂżnienie od hazardu)
Mutacje: brak
Umiejêtnoœci: czytanie i pisanie, hazard, leczenie, nauka (historia), nauka (teologia), plotkowanie, przekonywanie, spostrzegawczoœÌ, targowanie, wiedza (Imperium), wiedza (Ja³owa Kraina), wycena, znajomoœÌ jêzyka (Reikspiel) + 10, znajomoœÌ jêzyka (klasyczny)
Zdolnoœci: b³yskotliwoœÌ, broù specjalna (szermiercza), charyzmatyczny, geniusz arytmetyczny, opanowanie, przemawianie, szybki refleks, widzenie w ciemnoœci, ¿y³ka handlowa
Ekwipunek: rapier, sztylet, ubranie najlepszej jakoÂści, szaty kapÂłana, symbol religijny (zÂłoty dysk), modlitewnik, przybory do pisania, zestaw koÂści do gry najlepszej jakoÂści (w tym jedna koœÌ „specjalna”), torba podró¿na dobrej jakoÂści
PZ: gÂłowa: 0, korpus: 0, rĂŞce: 0, nogi: 0
Maj¹tek: ok. 70 ZK plus drobniaki ma zawsze przy sobie, poza tym ma tak¿e biuro i kwaterê w œwi¹tyni Händricha i wszystko co niezbêdne zapewnione przez tê¿e œwi¹tyniê.
Historia:
ByĂŚ moÂże kiedy indziej... 