... Czyli wasz "ulubiony" mieszkaniec wioski Ahornhügel.
Pocz±tkowo mia³y byæ tylko czym¶ w rodzaju NPC-a, jednak z¿y³em siê z nim, no i doczeka³ siê swojej karty postaci. Wrzucam j± tutaj - oczywi¶cie nie dowiecie siê z niej wiele wiêcej o Viktusie ni¿ ju¿ wiecie, ale uwa¿ny czytelnik mo¿e znale¼æ parê wskazówek... Ale cicho sza - to tajemnica - a tymczasem zapraszam do lektury i do komentowania.
* * *Viktus van ZeydRasa: cz³owiek • marienburczyk
Obecna profesja: kap³an
Poprzednie profesje: akolita
£±czne (aktualne) Punkty Do¶wiadczenia: 1,000 (0)
P³eæ: mê¿czyzna
Wiek: 28 lat
Miejsce urodzenia: Freistadt Marienburg, Ja³owa Kraina
Znak gwiezdny: Sznur Limnera, znak dok³adno¶ci (urodzony pó¼n± zim± – 29. Nachexen)
Religia: Händrich, bóg kupców i handlu (znany w Marienburgu jako Handrijk lub Haendryk)
Rodzeñstwo: m³odsza siostra (Geertruida), m³odszy brat (Nicolaas), starszy brat (Huybrecht)
Waga: 70 kg
Wzrost: 1.71 m
Aparycja: Viktus ma przystojn± twarz o regularnych rysach, na której zawsze go¶ci ujmuj±cy u¶miech. Spogl±da na ¶wiat b³êkitnymi oczyma. Nosi ciemnobr±zowe d³ugie do ramion faluj±ce w³osy i zadban± czarniaw± bródkê w estalijskim stylu. Blada cera, ¶rednia budowa cia³a. Viktus ubiera siê jak na typowego marienburczyka przysta³o – nosi strój bogatego mieszczanina (dublet, bufiaste rêkawy i nogawki, obcis³e poñczochy) w barwach bia³o-b³êkitno-czerwonych, szerokoskrzyd³y czarny kapelusz i szkar³atn± pelerynê. Jest to zarazem jego „roboczy” strój kap³ana, choæ w ¶wi±tyni ma te¿ ceremonialne szaty, za którymi jednak nie przepada. Na szyi zawsze nosi z³oty dysk – symbol swojej pos³ugi kap³añskiej. Nie rozstaje siê tak¿e z ko¶æmi do gry i ukochanym rapierem (ma do niego stosunek emocjonalny) – zawsze ma je przytroczone do pasa.
Charakter: zawsze spokojny, zawsze uprzejmy, Viktus jest krynic± rado¶ci, tolerancji i zdrowego optymizmu, niczym wiecznie syty nizio³ek. Prawie nic nie jest w stanie wyprowadziæ go z równowagi (lub przynajmniej takie sprawia wra¿enie) i dla ka¿dego ma jak±¶ dobr± poradê lub ciep³e s³owo, dziêki czemu ³atwo zjednuje sobie ludzi. Wprost tryska energi±. Czêsto ponosi go elokwencja – posiada bardzo kwiecist± wymowê, co na d³u¿sz± metê mo¿e byæ dla s³uchaczy irytuj±ce.
Znaki szczególne: blada cera, wystaj±ce zêby
Choroby umys³u: brak (choæ bywa podejrzewany o uzale¿nienie od hazardu)
Mutacje: brak
Umiejêtno¶ci: czytanie i pisanie, hazard, leczenie, nauka (historia), nauka (teologia), plotkowanie, przekonywanie, spostrzegawczo¶æ, targowanie, wiedza (Imperium), wiedza (Ja³owa Kraina), wycena, znajomo¶æ jêzyka (Reikspiel) + 10, znajomo¶æ jêzyka (klasyczny)
Zdolno¶ci: b³yskotliwo¶æ, broñ specjalna (szermiercza), charyzmatyczny, geniusz arytmetyczny, opanowanie, przemawianie, szybki refleks, widzenie w ciemno¶ci, ¿y³ka handlowa
Ekwipunek: rapier, sztylet, ubranie najlepszej jako¶ci, szaty kap³ana, symbol religijny (z³oty dysk), modlitewnik, przybory do pisania, zestaw ko¶ci do gry najlepszej jako¶ci (w tym jedna ko¶æ „specjalna”), torba podró¿na dobrej jako¶ci
PZ: g³owa: 0, korpus: 0, rêce: 0, nogi: 0
Maj±tek: ok. 70 ZK plus drobniaki ma zawsze przy sobie, poza tym ma tak¿e biuro i kwaterê w ¶wi±tyni Händricha i wszystko co niezbêdne zapewnione przez tê¿e ¶wi±tyniê.
Historia:
Byæ mo¿e kiedy indziej...